Tantárgyak / MÁS/HOGYAN - Építészeti határterületek tervezési gyakorlata
Alapadatok| Tantárgykód: | BMEEPIPQ702 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Előtanulmányok: | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Követelmények: | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Kredit: | 3 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Heti óraszám: | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Tárgyfelelős: | Fábián Gábor DLA | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Oktatók: | Fábián Gábor DLA Horváth-Farkas Zsófia | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Tárgyleírás: | A kurzus célja a megszokottól eltérő építészeti módszerek megismerése, gyakorlati megközelítése. Projekten keresztül vizsgálja a kísérleti gondolkodásmódot igénylő építészeti attitűdöt. A félév során az évente változó tematika mellett olyan problémákra keresünk választ, amely a hagyományos építészeti gyakorlattól eltérő megközelítéseket kíván. Célunk, hogy az egyes felvetésekhez az aktuálisan szükséges társdiszciplína szakértőit is bevonjuk a munkába, ezzel is erősítve a különböző területek gyakorlati együttműködését, az építészet szükségszerűen interdiszciplináris megközelítését. A változó felvetések tükrében a hallgatóktól is az adott féléves tematika szellemiségéhez leginkább adekvát válaszokat várjuk. Mi lesz a házból, ha a megszokás szerint falakkal és födémekkel elválasztott belső funkcióit az eddigi szabályokat felrúgva, egy térben összeolvasztjuk? Hogyan változik meg az építészet egy olyan radikális tér-sűrítéssel, mely a használat hatékonyságát helyezi előtérbe? Ezekre a kérdésekre keressük a még nem ismert választ, egy műhelymunkára épülő adok-kapok tantárgyban. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Letöltések: | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Ütemterv: |
|